Trening jest spersonalizowanym, praktycznym warsztatem, który łączy w sobie techniki i narzędziaszkoleniowe, executive coaching oraz elementy mentoringu. Trening jest przeznaczony dla menedżerów wyższego szczebla, którzy posiadają już doświadczenie w sztuce prezentacji, regularnie prowadzą spotkania i dyskusje w średnich i dużych grupach, występują publicznie przed wymagającą publicznością.
Warsztat prowadzony jest indywidualnie. Został zaprojektowany w taki sposób, aby Uczestnik poznał zaawansowane techniki i narzędzia sztuki prezentacji i wystąpień publicznych, zdobył jeszcze większą pewność siebie oraz umocnił swój wizerunek przywódcy.
Trening jest wysoce ustrukturalizowanym, inspirującym i dynamicznym doświadczeniem. Uczestnik nabywa nowe nawyki wypowiadania się, argumentacji, nawiązywania relacji z publicznością i wpływania na nią. Wykonuje wiele ciekawych zadań, ma możliwość obejrzenia inspirujących prezentacji najlepszych mówców z całego świata i omówienia ich z trenerem.
Uczestnik sam decyduje nad czym chce popracować:
- Czy chce pracować nad prezentacją biznesową, której będzie potrzebował w najbliżej przyszłości
- Czy chce pracować nad konkretnymi elementami prezentacji, które włączy do prezentacji lub wystąpienia publicznego w najbliżej przyszłości, np.: efektywne pokazywanie danych, aby przekonać publiczność do podjęcia określonych działań
- Czy chce przygotować konkretne wystąpienie publiczne ważne dla interesów firmy, zarządu, akcjonariuszy, które pokaże np.: nową strategię działania firmy, wyniki firmy, zmiany potrzebne w firmie
- Czy chce popracować nad komunikacją niewerbalną, mową ciała, mimiką i głosem, aby zwiększyć swój wpływ na publiczność w czasie najbliższego ważnego wystąpienia
- Czy chce rozwinąć umiejętność budowania atrakcyjnych prezentacji wizualnych spójnych z przekazem werbalnym prezentacji, które wzmacniają wizerunek i wpływ prezentera
Trening wspiera Uczestnika poprzez:
- Pokazanie i przećwiczenie umiejętności właściwego używania różnych strategii prezentacji, które poszerzają zakres wpływu prezentera na publiczność
- Rozwinięcie umiejętności dopasowania swojego stylu komunikacji do stylów, potrzeb i oczekiwań publiczności
- Pomysły i narzędzia, które zmieniają sposób w jaki mówca postrzega związek między celem i efektem prezentacji
- Inspiracje i sposoby, aby w ciekawy i motywujący sposób przekonywać do zmiany lub nawet być prowokacyjnym mówcą
- Strategie i narzędzia, które wzbudzają ciekawość i zainteresowanie publiczności
- Wsparcie poprzez konstruktywny feedback, elementy executive coachingu i mentoringu, aby mówca umiał zbudować równowagę między stosowanymi technikami/ strategiami a charyzmą, wyrażaniem własnej osobowości oraz wykazaniem się wiedzą ekspercką i doświadczeniem
- Oglądanie i omawianie różnych aspektów prezentacji najlepszych mówców, tzwgamechangers i specjalistów w swojej dziedzinie, aby zastosować poznane narzędzia w praktyce i odnieść je do KPI efektywnej prezentacji
Cele treningu
Uczestnik nauczy się:
- Rozumieć oczekiwania publiczności w kontekście przekonywania, struktury i stylu prezentacji i formułować zgodne z tymi oczekiwaniami cele prezentacji
- Budować wiarygodność, siłę wpływu i autentyczność wizerunku
- Wpływać na publiczność, aby pamiętała, rozumiała i wierzyła w to co prezenter mówi
- Motywować i inspirować publiczność do zmiany i działania
- Stosować język i narzędzia komunikacji werbalnej, aby angażować publiczność, utrzymywać uwagę i zainteresowanie
- Budować jasną i atrakcyjną dla publiczności strukturę prezentacji
- Stosować zaawansowane narzędzia perswazji i wpływu jak AIDA, metoda PNC, sekwencja Monroe
- Wzmocnić swoją pewność siebie orazbiegłość w stosowaniu metod i technik w sztuce prezentacji
- Zmniejszać stres przed oraz w trakcie prezentacji/ wystąpienia publicznego
Metody pracy
Oglądanie całych prezentacji ( krótkich i długich) wraz z ich analizą, omówieniem i zastosowaniem poznanych metod i narzędzi w praktyce, ćwiczenia indywidualne, autotesty i kwestionariusze, elementy coachingu, elementy mentoringu, informacja zwrotna po przygotowaniu prezentacji, facylitacja, mini prezentacje, rysowanie mindmapów procesów i zależności, uczenie się poprzez doświadczanie, oglądanie fragmentów filmów video oraz ich omówienie
Ile trwa trening indywidualny: Trening jest Indywidualnie dopasowany do potrzeb Uczestnika. Może trwać 1, 2 dni lub więcej dni lub może być podzielony na sesje coachingowo – szkoleniowe. Uzgadniamy to indywidualnie z każdym Klientem.
Program treningu
prework:
- Ustalenie z trenerem szczegółowych celów i potrzeb rozwojowych Uczestnika
- Nagranie i przesłanie do trenera jednej lub dwóch swoich prezentacji lub wystąpień publicznych najpóźniej 3 dni przed indywidualnym treningiem
Sesje szkoleniowe
- Jakie są Twoje silne strony, talenty oraz obszary, które warto udoskonalić w roli mówcy i prezentera
- Analiza SWOT twoich umiejętności jak mówcy i prezentera – w czym chcesz być bardzo dobry i doskonały
- W jakich obszarach chcesz osiągnąć doskonałość
- Profil talentowy wg Gallupa oraz silne strony
- Prezentacja Uczestnika, omówienie jej z coachem/ trenerem i sesja feedbackowa
- Wnioski i action plan rozwoju kompetencji mówcy i prezentera oraz Twoje silne strony
- Skuteczna komunikacja niewerbalna i werbalna w sztuce prezentacji
- Jak możesz wzmocnić Twój przekaz – mowa ciała, mimika i głos
- Mowa ciała i mimika – budowanie Twojej wiarygodności i budzenie zainteresowania publiczności :najnowsze badania i inspirujące przykłady
- Jak budować relację z publicznością poprzez właściwą mimikę
- Jak mowa ciała wpływa na emocje i decyzje publiczności
- Jak używać narzędzi komunikacji werbalnej, aby zwiększać skuteczność przekazu,
- Dynamiczna relacja: Prezenter/ Publiczność/ Prezentacja
- Wzajemne zależności i wpływ na sukces prezentacji – oglądanie i omówienie 2 prezentacji
- Który element dynamicznej relacji jest najważniejszy dla sukcesu prezentacji?
- Rola komunikacji werbalnej w prezentacji i co się na nią składa
- Rola komunikacji niewerbalnej w prezentacji
- Mózg emocjonalny i komunikacja niewerbalna w budowaniu ciekawości i uwagi publiczności
- Nośniki werbalne dla emocji w prezentacji: historie, metafory, analogie i przykłady – oglądanie i omawianie przykładowych prezentacji
- Skuteczna komunikacja niewerbalna i werbalna w sztuce prezentacji
- Jak możesz wzmocnić Twój przekaz – mowa ciała, mimika i głos
- Mowa ciała i mimika – budowanie Twojej wiarygodności i budzenie zainteresowania publiczności :najnowsze badania i inspirujące przykłady
- Jak budować relację z publicznością poprzez właściwą mimikę
- Jak mowa ciała wpływa na emocje i decyzje publiczności
- Jak wydobyć maksimum możliwości z głosu i osobowości prezentera – praca z głosem, oddechem i techniki relaksujące
- Oddychanie przeponowe – ćwiczenia
- Oddychanie górną częścią klatki piersiowej
- Tonguetwisters – ćwiczenia wymowy i dykcji
- Ćwiczenia z emisji głosu
- Relaksacja połączona z oddechem relaksacyjnym
- Jak dbać o głos – picie wody oraz elementy diety
- Krzywa uwagi oraz formułowanie celów prezentacji
- Struktura prezentacji – pozyskaj uwagę publiczności i obudź w niej ciekawość
- Oglądanie 2 prezentacji i ich omówienie pod kątem krzywej uwagi
- Jaki jest Twój cel jako prezentera?
- Jaki efekt chcesz osiągnąć swoim wystąpieniem?
- W jaki sposób chcesz wpłynąć na publiczność?
- Jakie główne obszary zmiany w myśleniu, rozumieniu i postrzeganiu publiczności typujesz?
- Przygotowanie struktury prezentacji przez Uczestnika oraz sesja feedbackowa
- Jak zwiększać skuteczność prezentacji – budzenie zainteresowania i utrzymywanie uwagi
- Jakie 3-4 słowa kluczowe są najważniejsze dla Twojego przekazu?
- Jakie wątki są kluczowe w Twojej prezentacji i ile ich jest?
- Jak stosować „signposting” w prezentacji, aby zwiększać poziom uwagi i zainteresowania publiczności
- Jak zastosować historie i przykłady w prezentacji
- Model budowania historii
- Zastosuj pętelkowanie ( looping) – czemu służy i jak pomaga publiczności zapamiętać to, co uważasz za istotne
- Jak stosować język korzyści, aby uprzedzać obiekcje publiczności
- Kalibracja języka korzyści w prezentacji Uczestnika
- Przedstawienie prezentacji i konstruktywna sesjafeedabackowa wspierająca Uczestnika w jej udoskonaleniu
- Podsumowanie treningu oraz sesja feedbackowa
- Sesja coachingowa wspierająca Uczestnika w umocnieniu silnych stron jako prezentera i mówcy
- Budowa action planu wdrożenia umiejętności, poznanych technik i narzędzi prezentacji i publicznego przemawiania
- Omówienie propozycji wybranych przez Uczestnika zadań/ćwiczeń po treningu
- Przygotowanie Uczestnika do sesji post work w wybranej formie (on line lub fizycznie)