Czas trwania: 2 dni szkoleniowe
Dla kogo: menedżerowie wyższego i średniego szczebla, kierownicy zespołów każdego szczebla, członkowie zespołów
Czy jest możliwość dopasowania programu szkolenia do potrzeb Klienta: TAK
Praktyczny warsztat rozwoju umiejętności prezentacji i wystąpień publicznych, który wzmacnia pewność siebie jako prezentera. Trening wspiera przekonanie, że można być dobrym mówcą i prezenterem, jeśli bazuje się na swoich mocnych stronach i talentach oraz nowoczesnym know-how.
Trening skupia się na dwóch głównych celach:
- Pomaga Ci i wspiera Cię w odkryciu Twoich mocnych stron w kontekście roli prezentera i mówcy. W ten sposób poczujesz się pewniejszy/ pewniejsza siebie, skoncentrowany na swoich możliwościach i potencjale rozwoju.
- Wspiera Cię wiedzą, narzędziami i technikami zarządzania swoją komunikacją niewerbalną i werbalną w taki sposób, abyś poprzez swoje wystąpienie/ prezentację osiągnął zamierzone cele.
Cele szkolenia
Umiejętności
Uczestnicy:
- Będą mogli udoskonalić swoją komunikację niewerbalną i werbalną w wystąpieniu publicznym. Wesprze ich w tym konstruktywny feedback trenera po każdej z ich prezentacji
- Przygotują dwie prezentacje, aby przećwiczyć nowe knowhow i zyskać większą pewność siebie
- Obejrzą, przenalizują i przedyskutują wiele prezentacji mówców i prezenterów z całego świata
- Udoskonalą umiejętności adekwatnej mowy ciała i mimiki
- Udoskonalą umiejętność adekwatnego, elastycznego stosowania różnorodnych technik i narzędzi od momentu planowania prezentacji do wystąpienia publicznego
- Przećwiczą umiejętność właściwego używania głosu ( tonu, tempa mówienia, głośności, dykcji oraz intonacji) w celu skutecznego wywierania wpływu i wzmocnienia przekazu prezentacji
- Nauczą się jak się relaksować przed prezentacją, jak właściwie oddychać i rozgrzewać głos, aby wydobyć jego potencjał
Wiedza
Uczestnicy:
- Dowiedzą się jakie techniki stosować, aby zwiększyć skuteczność prezentacji
- Poszerzą wiedzę o tym jak wpływać na emocje, myślenie, przekonania, opinie i działania publiczności poprzez strukturę prezentacji
- Poszerzą wiedzę o skutecznym stosowaniu narzędzi komunikacji werbalnej
- Rozwiną wiedzę o tym jak wyznaczać cele prezentacji.
- Rozwiną wiedzę o tym jakich narzędzi używać, aby efektywnie zaplanować prezentację od pomysłu do jego realizacji
- Poszerzą wiedzę o tym jak wpływać na publiczność poprzez komunikację niewerbalną, aby zyskać wiarygodność, aprobatę i entuzjastyczne przyjęcie.
Korzyści dla Uczestnika
- Pewność siebie oraz świadomość swoich silnych stron jak również obszarów do dalszego doskonalenia się w roli prezentera
- Komfort psychiczny i emocjonalny podczas przygotowywania się do prezentacji dzięki wiedzy o narzędziach oraz technikach budowania efektywnej prezentacji
- Mniejszy poziom stresu a zwiększony poziom kompetencji dzięki poznaniu nowoczesnego knowhow skutecznych prezentacji
- Większa świadomość możliwości wpływania na efekt prezentacji i własny wizerunek poprzez autentyczną komunikację niewerbalną
- Elastyczność i biegłość w wykorzystywaniu technik oraz narzędzi komunikacji werbalnej
Metody pracy
Praca w podgrupach, oglądanie i analiza video, dyskusja moderowana, praktyczne przykłady biznesowe, uczenie się przez doświadczanie, elementy action learning, elementy facylitacji, synteza i analiza z rysowaniem mindmapów, mini prezentacja w kontekście, elementy storytelling, studia przypadków, ćwiczenia indywidualne, sesje feedbackowe
Program szkolenia
I Dzień
- Skuteczna komunikacja werbalna i niewerbalna w prezentacji
- Przekraczanie barier w komunikacji werbalnej
- Jak wzmacniać przekaz prezentacji – wpływ mowy ciała
- Jak mówić do ośrodka emocji i podejmowania decyzji – mimika i nawiązywanie relacji z publicznością
- Jak budować wiarygodność i wizerunek
- Przygotowanie prezentacji
- Jak określić potrzeby grupy docelowej
- Jak właściwie określić cele prezentacji – pierwszy krok do sukcesu
- Jak wykorzystywać uwagę, ciekawość i pamięć krótkotrwałą publiczności – krzywa uwagi
- Planowanie prezentacji – Zasada trzech
- Narzędzia planowania – słowa kluczowe, frazy kluczowe, pętelkowanie, sighnposting
- Jak odbierać treść do prezentacji: efektowne i efektywne opakowanie dla umysłu publiczności – przykłady i storytelling
- Zwiększanie skuteczności prezentacji – budzenie zainteresowania, perswazja i wpływ
- Jak dotrzeć do jak największej grupy odbiorców – VAK
- Jak stosować obrazy i metafory
- Jak stosować analogie i anegdoty
- Jak podtrzymywać uwagę: pętelkowanie, knock down, buildup
- Jak pokazywać w ciekawy sposób dane, liczby i wyniki badań
- Jak budować wizualną stronę prezentacji by zwiększać uwagę i ciekawość – Power Point, Prezi i inne narzędzia
- Prezentacje uczestników i sesja feedbackowa
- Agenda sesji
- Przygotowywanie i planowanie prezentacji przez Uczestników z pomocą trenera
- Sesja prezentacji wraz z sesją feedbacku ( Feedback daje Uczestnik, grupa i trener)
- Podsumowanie sesji: Co warto udoskonalić w prezentacji? Nad czym warto popracować u siebie jako prezentera?
II Dzień
- Zaawansowane narzędzia projektowania angażującej prezentacji
- Rozwiązuj problemy publiczności
- Mów językiem korzyści
- Zaprojektuj język korzyści: cecha/ zaleta/ korzyść
- Zaprezentuj produkt lub usługę swojej firmy językiem korzyści
- Jak mówić, aby przekonać publiczność do podjęcia decyzji – Zasada GoldenCircle
- AIDA
- Jak wydobyć maksimum możliwości z głosu i osobowości prezentera – praca z głosem, oddechem i techniki relaksujące
- Oddychanie przeponowe – ćwiczenia
- Oddychanie górną częścią klatki piersiowej
- Zbitki spółgłoskowe – ćwiczenia
- Ćwiczenia z emisji głosu
- Relaksacja połączona z oddechem relaksacyjnym
- Jak dbać o głos – picie wody oraz elementy diety
- Prezentacje uczestników i sesja feedbackowa
- Agenda sesji
- Przygotowywanie i planowanie drugiej eksperckiej prezentacji przez Uczestników z pomocą trenera
- Sesja prezentacji wraz z sesją feedbacku ( Feedback daje Uczestnik, grupa i trener)
- Podsumowanie sesji: Co warto udoskonalić w prezentacji? Nad czym warto popracować u siebie jako prezentera?
- Sesja podsumowująca i kroki w planie wdrożeniowym Uczestników
- Co motywują Cię do dalszego rozwoju kompetencji prezentera?
- Jak zamierzasz dalej rozwijać swoje silne strony jako prezenter?
- Co zamierzasz zrobić po treningu, aby wdrożyć narzędzia, techniki i metody pracy nad umiejętnością sztuki prezentacji