Szkolenie

Automotywacja dla członków zespołów – jak zyskać i utrzymać wysoki poziom motywacji, energii i zaangażowania

Magdalena Nowakowska

Trener biznesu i biznes coach

Czas trwania szkolenia: Minimum 2 dni

Dla kogo: Dla członków zespołów

Czy jest możliwość dopasowania programu szkolenia do potrzeb Uczestników: TAK

Trening jest praktycznym warsztatem rozwoju umiejętności oraz nauki poprzez doświadczanie.

Podczas treningu Uczestnicy będą zaangażowani w wiele ćwiczeń, zadań, dyskusji, sesji facylitacyjnych oraz oglądanie szeregu ciekawych prezentacji i fragmentów filmów, które stanowią nowy kontekst dla doświadczanie siebie w obszarze motywacji, zmiany nawyków percepcji swoich silnych stron i możliwości w pracy i życiu osobistym. Podejście takie inspiruje do kreatywnego zrewidowania swojego dotychczasowego podejścia do motywowania siebie oraz pokazuje  zastosowanie najnowszych badań na temat wzmacniania automotywacji i wspierania siebie w obliczu wyzwań, presji i mnogości zadań w pracy.

 

Metodyka

Różnorodność typów ćwiczeń oraz metod pracy pozwala współpracować z Uczestnikami o bardzo różnych stylach uczenia się.

Trening opiera się na metodach psychologii pozytywnej takich jak:

  • Metoda silnych stron oparta na ponad 30 letnich badaniach Instytutu Gallup’a
  • Happiness Advantage – Shawn’aAchor’a
  • Strategia FLOW w pracy i życiu osobistym – dr SonjaLyubomirsky
  • Strategia mininawyków Stephana Guisa

Badania z zastosowanie metod psychologii pozytywnej (Institute for Applied PositiveResearch i inne)w pracy i biznesie pokazują że:

  • Wzrasta produktywność o 31%
  • Spada poziom stresu o 23 %
  • 75 % sukcesu w pracy wynika z optymizmu i podejścia do zadania jako wyzwania, a nie problemu
  • O 37 % wzrasta poziom sprzedaży
  • Zwiększa się poziom kreatywności, motywacji i entuzjazmu

 

Techniki i metody pracy

  • Dyskusja moderowana
  • Facylitacja
  • Energizery
  • Elementy team coachingu
  • Facylitacja połączona z rysowaniem podsumowującego mindmapu
  • Elementy treningu interpersonalnego
  • Gry szkoleniowe i zabawy w podgrupach w nauce poprzez doświadczanie
  • Oglądanie filmów i analiza połączona z dyskusją i sesją podsumowującą
  • Kwestionariusze auto diagnozujące
  • Ćwiczenia w podgrupach
  • Miniprezentacje
  • Elementy treningu mentalnego
  • Ćwiczenia wykonywane indywidualnie

 

Cele i korzyści treningu

Wiedza

  • Uczestnicy będą wiedzieć co buduje ich motywację i zaangażowanie
  • Uczestnicy dowiedzą się jak wytwarzać stan FLOW, aby utrzymywać wysoki poziom motywacji, entuzjazmu i radości z tego co się robi
  • Uczestnicy dowiedzą się jak ich myśli, postawy i emocje wpływają na poziom motywacji
  • Poszerzą wiedzę na temat zależności między motywacją a asertywnością
  • Poznają wpływ świadomościswoich silnych stron i talentów na poziom zaangażowania i siły do działania
  • Dowiedzą się jak poziom energii osobistej wpływa na poziom motywacji oraz co zrobić, aby być pełnym energii i entuzjazmu
  • Poszerzą wiedzę o tym jak poprzez sprawdzone ćwiczenia psychologii pozytywnej o maksymalizacji zasobów i zmianie nawyków mogą wesprzeć siebie, kiedy motywacja spada i nie potrafimy jej podnieść

Umiejętności

  • Uczestnicy nauczą się jak poprzez zmianę podejścia do wyzwań i problemów mogą podnieść swoją motywację
  • Uczestnicy rozwiną umiejętność rozpoznawania swoich silnych stron i talentów, aby zwiększyć świadomość swoich możliwości
  • Rozwiną umiejętność stosowania sprawdzonych narzędzi jak: Strategia mininawyku, Lista nagród, Happiness Advantage, Strategia kalibrowania zadań wg FLOW, aby skutecznie podnosić swój zapał i zaangażowanie
  • Nauczą się jak wspierać siebie w momentach kryzysu motywacji
  • Nauczą się skutecznych ćwiczeń i zasad, które szybko podnoszą poziom energii osobistej, aby chronić przed wypaleniem i budować entuzjazm

Postawy

  • Kształtowanie postawy bazowania na swoich zasobach,kształtowanie poczucia sprawczości i pewności siebie, asertywności i zaufania do samego siebie

 

Program treningu

  1. Jak wspierać motywację w obliczu ciągłych zmian i wyzwań
    • Motywacja i adaptacja do zmian – czy się wspierają czy wykluczają?
    • Jak zmiana nawyków myślenia i odczuwania wpływa na poziom motywacji
    • Jak filtry percepcji mogą obniżać lub podnosić poziom motywacji
    • Zasada 5:1 w zmianie filtrów percepcji i komunikacji
  1. Jak korzystać z treningu mentalnego w biznesie, aby zwiększać poziom motywacji
    • Rola treningu mentalnego w sporcie i w biznesie w osiąganiu celów – fundamenty
    • Rola intelektu i emocjiw efektywnym osiąganiu celów – mechanizm odpuszczania postanowień noworocznych
    • Jak kalibrować emocje, aby wyrównywać ścieżkę do celu – kluczowa rola tego jak się czujesz
    • Chcesz zmienić sabotujące nawyki i łatwiej osiągać cele – zarządzaj swoimpodejściem i postawą umysłu: Przełomowa Strategia Happiness Advantage w osiąganiu celów
    • Techniki treningu umysłu dla wysokiego poziomu motywacji
  1. Techniki i ćwiczenia Happiness Advantage
    • Lista korzyści i sukcesów – buduj postawę, która Cię wspiera
    • Stosuj codziennie 5 elementów strategii HA – dbaj codziennie o zasoby, aby się nie wyczerpały
    • Technika pozytywnego skanowania dnia – wzmacniaj fokus na rozwiązaniach
    • Lista nagród – zasilaj poziom energii mentalnej i wzmacniaj koncentrację na celu
  1. Jakie jest Twoje DLACZEGO czyli co zasila Twój osobisty akumulator
    • Czy wiesz jakie emocje zasilają Twój akumulator entuzjazmu i zaangażowania?
    • CO to jest stan FLOW – wyniki badań psychologii pozytywnej w organizacjach biznesowych
    • Jak tworzyć stan FLOW – składniki i warunki powstawania FLOW – ćwiczenia
    • Jak stan FLOW wpływa na poziom Twojej motywacji – ćwiczenia
    • Jak kalibrować zadania we FLOW, aby wzbudzić w sobie siłę do działania– ćwiczenia
  1. Jak wykorzystać swoje zasoby, aby płynąć na fali entuzjazmu
    • Płyniesz pod prąd czy z prądem – Na ile znaszswoje silne strony i talenty?
    • Jak korzystać z silnych stron, aby wzmacniać motywację – kwestionariusz silnych stron
    • Odkrywaj nowe możliwości swoich talentów – zasilaj źródła motywacji
    • Kwestionariusz stylów komunikacji – mów tak, aby wzmacniać motywację
  1. CO i jak mówisz do siebie – jak asertywność wspiera motywację
    • CO mówisz do siebie, kiedy Ci się nie chce i kiedy Ci się chce – uważnie obserwuj swoją komunikację
    • Skrypty asertywne i sabotujące w automotywacji – rozróżniaj wpływ komunikacji na swoje zaangażowanie
    • Jak zmienić skrypty sabotujące na wspierające – wybieraj komunikację wspierającą
    • Jak ugruntować zmiany na przyszłość – wspieraj mechanizm budowania nowych nawyków
  1. Jak podnosić poziom energii osobistej, aby uruchomić dźwignię motywacji
    • Motywacja lubi wysoki poziom energii osobistej – uruchom mechanizmy regeneracji
    • Lista wskaźników poziomów energii osobistej – korzystaj z wrodzonych dźwigni
    • Woda, dieta i boostery energetyczne w jedzeniu – Nie jesteś śmietnikiem, buduj szacunek dla swojego ciała, tak jak dbasz o swój samochód, ładujesz komórkę i sprzątasz swój dom
    • Ćwiczenia oddechowe, które dodają energii i budzą entuzjazm – Na bezdechu daleko nie zajedziesz, oddychaj świadomie
    • Motywacja kocha przepływ– Brak ruchu to śmierć i zastój: świadomie wprowadzaj ciało w ruch – ćwiczenia
  2. Podsumowanie treningu i plan zmiany tego co chcesz zmienić raz i na zawsze
    • Jedna rzecz – jaka jedna zmiana teraz przyniesie Ci najwięcej korzyści?
    • Ustal cel i go wykalibruj – określ wskaźniki sukcesu
    • Pracuj nad celem codziennie – stosuj strategię mini nawyku i małych kroków
    • Sprawdzaj postępy – nie chodzi o perfekcję tylko progres: Jaki jest Twój progres w doskonaleniu siebie?
    • Doceniaj postępy i nagradzaj siebie – nikt nie lubi krytyki, presji i popędzania, Ty też.

Magdalena Nowakowska

Trener biznesu i biznes coach

Trener biznesu i certyfikowany coach – Business Coaching Diploma PwC (w trakcie akredytacji AAC w ICF), praktyk biznesu. Amerykanista i anglista z 8 letnim doświadczeniem jako metodyk i wykładowca w Nauczycielskim Kolegium Języków Obcych pod metodyczną opieką UW. Od 2001 roku certyfikowany kinezjolog metodą ‘One Brain’. Three in One Concepts, California. Tłumacz i pisarz. Pracuje w języku polskim i angielskim.

Z kim współpracujemy

Nasi klienci.