ZigaForm version 7.5.9

Szkolenia

Kreatywność

Magdalena Nowakowska

Trener biznesu i biznes coach

Program Szkolenia z Kreatywności

Nowoczesne podejście oparte na neuronauce i inteligencji emocjonalnej


CELE PROGRAMU

Cel główny

Rozwinięcie kompetencji kreatywnych uczestników poprzez zrozumienie neurobiologicznych mechanizmów twórczości i wzmocnienie inteligencji emocjonalnej jako katalizatora innowacyjnego myślenia.

Cele szczegółowe

  • Poznanie neurobiologicznych podstaw procesów twórczych
  • Rozwijanie technik stymulacji prawopółkulowego myślenia
  • Wzmacnianie inteligencji emocjonalnej w kontekście kreatywności
  • Opanowanie nowoczesnych narzędzi i technik kreatywnych
  • Budowanie kultury innowacji w zespole
  • Przełamywanie barier mentalnych i poznawczych blokad

KORZYŚCI

Dla uczestnika

  • Neuroplastyczność: Rozwinięcie nowych połączeń neuronalnych wspierających myślenie twórcze
  • Kompetencje przyszłości: Opanowanie umiejętności kluczowych w gospodarce kreatywnej
  • Pewność siebie: Wzrost wiary we własne możliwości twórcze
  • Zarządzanie emocjami: Lepsze radzenie sobie ze stresem i niepewnością w procesach innowacyjnych
  • Elastyczność poznawcza: Umiejętność zmiany perspektyw i myślenia lateralnego

Dla zespołu

  • Synergii kreatywne: Efekt multiplikacji pomysłów w zespole
  • Komunikacja: Lepsza wymiana idei i konstruktywne dyskusje
  • Kultura eksperymentowania: Akceptacja dla błędów jako części procesu uczenia
  • Różnorodność perspektyw: Wykorzystanie potencjału wszystkich członków zespołu
  • Wspólne narzędzia: Jednolity język i metody pracy kreatywnej

Dla organizacji

  • Przewaga konkurencyjna: Szybsze adaptowanie się do zmian rynkowych
  • Innowacyjność: Wzrost liczby i jakości nowych rozwiązań
  • Efektywność: Lepsze rozwiązywanie problemów biznesowych
  • Retencja talentów: Zwiększone zaangażowanie pracowników
  • Kultura organizacyjna: Budowanie środowiska sprzyjającego kreatywności

DZIEŃ 1: FUNDAMENTY KREATYWNOŚCI

8 godzin (z przerwami)

9:00-10:30 | MODUŁ 1: Neurobiologia kreatywności

Forma: Warsztat interaktywny z elementami mini-wykładu

Treści:

  • Jak mózg generuje nowe idee – sieć trybu domyślnego vs sieć wykonawcza
  • Rola hipokampa i kory przedczołowej w procesach twórczych
  • Neuroplastyczność a rozwój kreatywności
  • Wpływ dopaminy i noradrenaliny na myślenie innowacyjne

Narzędzia:

  • Wizualizacja 3D mózgu
  • Test preferencji hemisferycznych
  • Ćwiczenia neurofeedback

10:45-12:15 | MODUŁ 2: Inteligencja emocjonalna jako motor kreatywności

Forma: Warsztat experiential learning

Treści:

  • Model EQ Golemana w kontekście innowacji
  • Rola emocji w procesie twórczym
  • Zarządzanie strachem przed porażką
  • Motywacja wewnętrzna vs zewnętrzna w kreatywności

Narzędzia:

  • Kwestionariusz EQ-i 2.0 (wersja skrócona)
  • Mapa emocji twórczych
  • Technika “Emotional Brainstorming”

13:15-14:45 | MODUŁ 3: Przełamywanie barier mentalnych

Forma: Warsztaty praktyczne z grywalizacją

Treści:

  • Identyfikacja blokad poznawczych
  • Techniki przełamywania schematów myślowych
  • Rola podświadomości w procesach twórczych
  • Myślenie lateralne de Bono

Narzędzia:

  • Test barier kreatywnych Torrance’a
  • Technika “Sześciu Kapeluszy”
  • Ćwiczenia z paradoksami logicznymi
  • Mapa myśli nieliniowych

15:00-16:30 | MODUŁ 4: Nowoczesne techniki generowania pomysłów

Forma: Laboratoria kreatywności

Treści:

  • Beyond brainstorming – najnowsze metody ideacji
  • Design Thinking 3.0
  • Biomimikra jako źródło innowacji
  • Wykorzystanie AI w procesach kreatywnych

Narzędzia:

  • Metoda SCAMPER 2.0
  • Crazy 8s i Worst Possible Ideas
  • Platforma Miro/Mural
  • Generatory kreatywne AI

16:45-17:30 | MODUŁ 5: Budowanie codziennych nawyków kreatywnych

Forma: Coaching grupowy

Treści:

  • Neurobiologia tworzenia nawyków
  • Projektowanie środowiska sprzyjającego kreatywności
  • Techniki mindfulness dla twórców
  • Personal Creativity System

Narzędzia:

  • Tracker nawyków kreatywnych
  • Aplikacja Headspace for Creativity
  • Personal Creativity Canvas

DZIEŃ 2: KREATYWNOŚĆ W DZIAŁANIU

8 godzin (z przerwami)

9:00-10:30 | MODUŁ 6: Kreatywność zespołowa i współpraca

Forma: Symulacje biznesowe

Treści:

  • Dynamika grup kreatywnych
  • Zarządzanie różnorodnością w zespołach innowacyjnych
  • Rola lidera w procesach twórczych
  • Konflikty konstruktywne vs destruktywne

Narzędzia:

  • Belbin Team Creativity Profiler
  • Liberating Structures
  • Metoda World Café
  • Fishbowl Discussion

10:45-12:15 | MODUŁ 7: Prototypowanie i testowanie pomysłów

Forma: Design Sprint (skrócona wersja)

Treści:

  • Od idei do prototypu w 90 minut
  • Rapid prototyping techniques
  • Testowanie założeń metodą lean
  • Iteracyjne doskonalenie rozwiązań

Narzędzia:

  • Zestaw do prototypowania (kartony, plastiki, markery)
  • Aplikacje do wireframingu
  • Customer Journey Mapping
  • Assumption Mapping

13:15-14:45 | MODUŁ 8: Komunikacja kreatywnych rozwiązań

Forma: Storytelling workshop

Treści:

  • Neurobiologia perswazji i wpływu
  • Storytelling dla innowatorów
  • Wizualizacja danych i pomysłów
  • Prezentacja w stylu TED

Narzędzia:

  • StoryBrand Framework
  • Canva/Prezi dla prezentacji
  • Infografiki i data visualization
  • Video storytelling tools

15:00-16:30 | MODUŁ 9: Wdrażanie kultury innowacji

Forma: Action planning workshop

Treści:

  • Diagnoza kultury organizacyjnej
  • Budowanie psychologicznego bezpieczeństwa
  • Systemy motywowania kreatywności
  • Metryki innowacyjności

Narzędzia:

  • Culture Creativity Assessment
  • Innovation Readiness Checklist
  • OKRs for Innovation
  • Innowacyjny Canvas Organizacji

16:45-17:30 | MODUŁ 10: Plan rozwoju i follow-up

Forma: Coaching indywidualny i grupowy

Treści:

  • Personal Development Plan
  • Buddy system i accountability
  • Zasoby do dalszego rozwoju
  • Community of Practice

Narzędzia:

  • Individual Action Plan Template
  • Creativity Journal
  • Network Mapping
  • Follow-up Calendar

NARZĘDZIA I MATERIAŁY

Narzędzia technologiczne

  • Platforma Miro/Mural: Do pracy zdalnej i wizualizacji
  • Aplikacja Mindmeister: Mapy myśli w chmurze
  • Kahoot/Mentimeter: Interaktywne quizy i ankiety
  • Zoom/Teams: Breakout rooms dla pracy grupowej
  • Padlet: Ściana pomysłów i refleksji

Materiały fizyczne

  • Kolorowe karteczki samoprzylepne (różne rozmiary)
  • Markery, flamastry, kredki
  • Kartony, plastelina, klocki LEGO
  • Tablice flipchart i markery
  • Kostki do gry, karty inspiracji

Testy i kwestionariusze

  • Test Kreatywności Torrance’a (skrócona wersja)
  • Kwestionariusz EQ-i 2.0
  • Assessment preferencji kreatywnych
  • Profile innowatora (osobowość kreatywna)

Dodatkowe materiały

  • E-book: “Neurobiologia kreatywności – przewodnik praktyczny”
  • Playbook: Zestaw 50 technik kreatywnych
  • Aplikacja mobilna: Daily Creativity Booster
  • Podcast: “Kreatywni w biznesie” – 10 odcinków
  • Webinarium: “Trendy w kreatywności 2025” (3 miesiące po szkoleniu)

METODOLOGIA I FORMY PRACY

Formy aktywne (70%)

  • Warsztaty experiential learning
  • Symulacje i gry biznesowe
  • Design Thinking sessions
  • Coaching grupowy i indywidualny
  • Peer learning i buddy system

Formy receptywne (20%)

  • Mini-wykłady z neurobiologii
  • Case studies z innowacyjnych firm
  • TED talks i materiały video
  • Demonstracje narzędzi

Formy refleksyjne (10%)

  • Journaling i samoocena
  • Meditation i mindfulness
  • Feedback 360 stopni
  • Plan rozwoju osobistego

EWALUACJA I POMIAR EFEKTÓW

Przed szkoleniem

  • Pre-assessment kreatywności
  • Ankieta oczekiwań
  • Test wiedzy podstawowej

W trakcie szkolenia

  • Obserwacja uczestników
  • Feedback na żywo
  • Portfolio pomysłów

Po szkoleniu

  • Post-assessment kreatywności
  • Plan działania 90-dni
  • Follow-up po 3 i 6 miesiącach
  • ROI measurement

CERTYFIKACJA

Uczestnicy otrzymują:

  • Certyfikat ukończenia programu
  • Digital badge do LinkedIn
  • Portfolio kreatywne z własnymi projektami
  • Członkostwo w Community of Creative Professionals

Program został opracowany w oparciu o najnowsze badania z zakresu neurokognitywistyki, psychologii twórczości i behavioral economics. Zawiera elementy gamifikacji oraz personalizacji ścieżki uczenia się.

Magdalena Nowakowska

Trener biznesu i biznes coach

Trener biznesu i certyfikowany coach – Business Coaching Diploma PwC (w trakcie akredytacji AAC w ICF), praktyk biznesu. Amerykanista i anglista z 8 letnim doświadczeniem jako metodyk i wykładowca w Nauczycielskim Kolegium Języków Obcych pod metodyczną opieką UW. Od 2001 roku certyfikowany kinezjolog metodą ‘One Brain’. Three in One Concepts, California. Tłumacz i pisarz. Pracuje w języku polskim i angielskim.