Sonar
1 / 24
Z uwagą słucha się odmiennych od większości głosów, nawet gdy bywają kontrowersyjne. Widzimy w nich raczej możliwości niż ograniczenia.
2 / 24
Każdy może powiedzieć otwarcie co myśli, nawet o trudnych i wrażliwych tematach.
3 / 24
Jeśli ktoś wyraźnie różni się w sposobie myślenia, ma odmienne zdanie od większości, zazwyczaj nie jest słuchany, ogranicza się jego wpływ.
4 / 24
Trzeba uważać co się mówi, bo szczerość raczej nie popłaca, zwłaszcza przy trudnych i wrażliwych tematach.
5 / 24
Ludzie w firmie chętnie zgłaszają innowacje i usprawnienia. Są one testowane i wdrażane.
6 / 24
Zgłaszanie usprawnień i pomysłów jest bezcelowe. I tak nic się nie zmieni.
7 / 24
Liderzy podchodzą do kryzysów, awarii i błędów ze spokojem, traktując je jako naturalny etap doskonalenia.
8 / 24
Liderzy są bardzo nerwowi i krytykujący, gdy pojawiają się kryzysy, awaria i błędy.
9 / 24
Kiedy ktoś ma pomysł, jest pełna akceptacja dla próbowania czegoś nowego a nawet podejmowania ryzyka.
10 / 24
Kiedy mamy nowe pomysły, to szybko przechodzimy do testowania i działania.
11 / 24
Szukamy systemowych rozwiązań na lepszą współpracę, zwłaszcza na styku zespołów.
12 / 24
Gdy coś nie działa, analizujemy przyczyny po stronie procesów i systemów, skupiamy się na tym, by stworzyć ludziom inne środowisko i warunki pracy.
13 / 24
Firma potrafi w pełni wykorzystać potencjał pracowników.
14 / 24
Pracownicy rozumieją sens i kontekst swoich zadań – dlatego mają wpływ na to, jak wykonują te zadania.
15 / 24
Pracownicy sami podejmują decyzje, mając ku temu wszystkie potrzebne informacje.
16 / 24
Pracownicy chętnie zgłaszają i wdrażają usprawnienia.
17 / 24
Kiedy ktoś ma pomysł, musi długo walczyć, żeby pozwolono mu spróbować.
18 / 24
Zanim zaczniemy działać, nadmiarowo dyskutujemy i omawiamy ryzyka.
19 / 24
Gdy pojawiają się problemy we współpracy, zwłaszcza na styku zespołów szukamy winnych.
20 / 24
Gdy coś nie działa, szukamy przyczyn w ludziach (oczekujemy zmiany ich postaw, większego zaangażowania).
21 / 24
Pracownicy mają liczne umiejętności, lecz nie są one docenione i wykorzystane.
22 / 24
Ludzie wykonują zadania od – do, bo nie rozumieją szerszego kontekstu swojej pracy.
23 / 24
Pracownicy oczekują od szefa, że każda, nawet najdrobniejsza decyzja, będzie przez niego podejmowana.
24 / 24
Od zgłaszania i wdrażania usprawnień jest kadra zarządzająca.
Twój wynik to
Zapraszamy do kontaktu
Magdalena Nowakowska
Business Trainer & Coach
+48 507 445 537
Waldemar Wawerski
Business Trainer & Facilitator
+48 507 445 529