ZigaForm version 7.1.2

Elastyczność zarządzania

0%
0 głosy, 0 średnia
38

Elastyczność zarządzania

Technicznie rzecz biorąc mamy 4 sytuacje zarządcze, które wymagają 4 typów działań lidera. Idealne działanie lidera, to stosowanie stylu zarządzania adekwatnego do sytuacji/potrzeby współpracownika. Każdy ma jednak 1-2 style, które preferuje. Stosuje je wtedy domyślnie. Test diagnozuje w jakim stopniu dopasowujesz swoje interwencje do sytuacji. Skala ma rozpiętość -24 do 24, gdzie -24 = w ogóle nie trafiasz ze swoimi działaniami w potrzeby sytuacji, 24 = idealnie dopasowujesz swoje interwencje do potrzeb sytuacji.

1 / 12

1. Dzisiaj Twój zespół nie jest w stanie rozwiązać samodzielnie problemu, który przed nim powstał. Zwykle radzi sobie sam, a wyniki są świetne. Co robisz?

2 / 12

2. Zazwyczaj Twoi nowi współpracownicy zdolni są do przyjęcia na swoje barki odpowiedzialności, ale dzisiaj pomimo Twoich nalegań, nie robią najmniejszych wysiłków. Co robisz?

3 / 12

3. Wreszcie pojawiły się rezultaty pracy Twojego zespołu. Zrobiłeś wszystko, co było w Twojej mocy, aby wszyscy zrozumieli, co należy do ich obowiązków. Co robisz?

4 / 12

4. Masz zamiar przeprowadzić zmianę w organizacji Twojego działu. Twoi współpracownicy zasugerowali Ci już kilka propozycji, zresztą jak dotąd wykazali dużą zdolność adaptacji w codziennej pracy. Co robisz?

5 / 12

5. Od jakiegoś czasu pojawiły się problemy w stosunkach między Twoimi współpracownikami. Jak dotąd grupa udowodniła swojo wysokie kompetencje bez Twojej pomocy. Co robisz?

6 / 12

6. Wyniki Twojego zespołu bardzo się ostatnio obniżyły. Wydaje się, że osiągnięcie sukcesu przestało interesować Twoich podwładnych. Ciągle musisz im przypominać o terminach dostaw. Kiedyś już w podobnej sytuacji, powtórne zdefiniowanie ich funkcji odniosło dobre rezultaty. Co robisz?

7 / 12

7. Twój dział ma być restrukturyzowany. Twoi współpracownicy są kompetentni i w dodatku akceptują argumenty tych zmian organizacyjnych. Co robisz?

8 / 12

8. Twój zespół ma dobre osiągnięcia i atmosfera jest przyjemna, ale ponieważ jesteś świeżo mianowanym szefem, nieco obawiasz się jeszcze o swoje zdolności menedżerskie. Co robisz?

9 / 12

9. Zostajesz powołany na nowe stanowisko. Twój poprzednik niewiele uwagi poświęcał zespołowi, który i tak wykonywał dobrze swoje zadania. Atmosfera pracy jest wśród nich wspaniała. Co robisz?

10 / 12

10. Zaproponowano Ci ostatnio zarządzanie bardzo rentownym działem. Twój poprzednik był raczej osobą autorytatywną. Chciałbyś z jednej strony utrzymać dawną rentowność, a z drugiej strony sprawić, by stosunki były bardziej ludzkie. Co robisz?

11 / 12

11. Starałeś się zrozumieć problemy Twojego zespołu. Twoi współpracownicy nie zwrócili na to uwagi jakość ich pracy zdecydowanie się obniżyła. Co robisz?

12 / 12

12. Powierzono Ci kierownictwo Komisji badawczej. Grupa nie wydaje się szczególnie zmotywowana: liczne nieobecności uczestników, zebrania przypominające często rozmowy „salonowe”, itp. Niemniej wszyscy mają wystarczające kompetencje, aby doprowadzić sprawę do końca. Co robisz?

Your score is

0%