ZigaForm version 5.5.1

Szkolenia

Sztuka prezentacji i wystąpień publicznych

Magdalena Nowakowska

Trener biznesu i biznes coach

Czas trwania: 2 dni szkoleniowe

Dla kogo: menedżerowie wyższego i średniego szczebla, kierownicy zespołów każdego szczebla, członkowie zespołów

Czy jest możliwość dopasowania programu szkolenia do potrzeb Klienta: TAK

 

Praktyczny warsztat rozwoju umiejętności prezentacji i wystąpień publicznych, który wzmacnia pewność siebie jako prezentera. Trening wspiera przekonanie, że można być dobrym mówcą i prezenterem, jeśli bazuje się na swoich mocnych stronach i talentach oraz nowoczesnym know-how.

Trening skupia się na dwóch głównych celach:

  • Pomaga Ci i wspiera Cię w odkryciu Twoich mocnych stron w kontekście roli prezentera i mówcy. W ten sposób poczujesz się pewniejszy/ pewniejsza siebie, skoncentrowany na swoich możliwościach i potencjale rozwoju.
  • Wspiera Cię wiedzą, narzędziami i technikami zarządzania swoją komunikacją niewerbalną i werbalną w taki sposób, abyś poprzez swoje wystąpienie/ prezentację osiągnął zamierzone cele.

 

Cele szkolenia

Umiejętności

Uczestnicy:

  • Będą mogli udoskonalić swoją komunikację niewerbalną i werbalną w wystąpieniu publicznym. Wesprze ich w tym konstruktywny feedback trenera po każdej z ich prezentacji
  • Przygotują dwie prezentacje, aby przećwiczyć nowe knowhow i zyskać większą pewność siebie
  • Obejrzą, przenalizują i przedyskutują wiele prezentacji mówców i prezenterów z całego świata
  • Udoskonalą umiejętności adekwatnej mowy ciała i mimiki
  • Udoskonalą umiejętność adekwatnego, elastycznego stosowania różnorodnych technik i narzędzi od momentu planowania prezentacji do wystąpienia publicznego
  • Przećwiczą umiejętność właściwego używania głosu ( tonu, tempa mówienia, głośności, dykcji oraz intonacji) w celu skutecznego wywierania wpływu i wzmocnienia przekazu prezentacji
  • Nauczą się jak się relaksować przed prezentacją, jak właściwie oddychać i rozgrzewać głos, aby wydobyć jego potencjał

 

Wiedza

Uczestnicy:

  • Dowiedzą się jakie techniki stosować, aby zwiększyć skuteczność prezentacji
  • Poszerzą wiedzę o tym jak wpływać na emocje, myślenie, przekonania, opinie i działania publiczności poprzez strukturę prezentacji
  • Poszerzą wiedzę o skutecznym stosowaniu narzędzi komunikacji werbalnej
  • Rozwiną wiedzę o tym jak wyznaczać cele prezentacji.
  • Rozwiną wiedzę o tym jakich narzędzi używać, aby efektywnie zaplanować prezentację od pomysłu do jego realizacji
  • Poszerzą wiedzę o tym jak wpływać na publiczność poprzez komunikację niewerbalną, aby zyskać wiarygodność, aprobatę i entuzjastyczne przyjęcie.

 

Korzyści dla Uczestnika

  • Pewność siebie oraz świadomość swoich silnych stron jak również obszarów do dalszego doskonalenia się w roli prezentera
  • Komfort psychiczny i emocjonalny podczas przygotowywania się do prezentacji dzięki wiedzy o narzędziach oraz technikach budowania efektywnej prezentacji
  • Mniejszy poziom stresu a zwiększony poziom kompetencji dzięki poznaniu nowoczesnego knowhow skutecznych prezentacji
  • Większa świadomość możliwości wpływania na efekt prezentacji i własny wizerunek poprzez autentyczną komunikację niewerbalną
  • Elastyczność i biegłość w wykorzystywaniu technik oraz narzędzi komunikacji werbalnej

 

 

Metody pracy

Praca w podgrupach, oglądanie i analiza video, dyskusja moderowana, praktyczne przykłady biznesowe, uczenie się przez doświadczanie, elementy action learning, elementy facylitacji, synteza i analiza z rysowaniem mindmapów, mini prezentacja w kontekście, elementy storytelling, studia przypadków, ćwiczenia indywidualne, sesje feedbackowe

 

Program szkolenia

I Dzień

  1. Skuteczna komunikacja werbalna i niewerbalna w prezentacji
    • Przekraczanie barier w komunikacji werbalnej
    • Jak wzmacniać przekaz prezentacji – wpływ mowy ciała
    • Jak mówić do ośrodka emocji i podejmowania decyzji – mimika i nawiązywanie relacji z publicznością
    • Jak budować wiarygodność i wizerunek
  2. Przygotowanie prezentacji
    • Jak określić potrzeby grupy docelowej
    • Jak właściwie określić cele prezentacji – pierwszy krok do sukcesu
    • Jak wykorzystywać uwagę, ciekawość i pamięć krótkotrwałą publiczności – krzywa uwagi
    • Planowanie prezentacji – Zasada trzech
    • Narzędzia planowania – słowa kluczowe, frazy kluczowe, pętelkowanie, sighnposting
    • Jak odbierać treść do prezentacji: efektowne i efektywne opakowanie dla umysłu publiczności – przykłady i storytelling
  3. Zwiększanie skuteczności prezentacji – budzenie zainteresowania, perswazja i wpływ
    • Jak dotrzeć do jak największej grupy odbiorców – VAK
    • Jak stosować obrazy i metafory
    • Jak stosować analogie i anegdoty
    • Jak podtrzymywać uwagę: pętelkowanie, knock down, buildup
    • Jak pokazywać w ciekawy sposób dane, liczby i wyniki badań
    • Jak budować wizualną stronę prezentacji by zwiększać uwagę i ciekawość – Power Point, Prezi i inne narzędzia
  4. Prezentacje uczestników i sesja feedbackowa
    • Agenda sesji
    • Przygotowywanie i planowanie prezentacji przez Uczestników z pomocą trenera
    • Sesja prezentacji wraz z sesją feedbacku ( Feedback daje Uczestnik, grupa i trener)
    • Podsumowanie sesji: Co warto udoskonalić w prezentacji? Nad czym warto popracować u siebie jako prezentera?

 

II Dzień

  1. Zaawansowane narzędzia projektowania angażującej prezentacji
    • Rozwiązuj problemy publiczności
    • Mów językiem korzyści
    • Zaprojektuj język korzyści: cecha/ zaleta/ korzyść
    • Zaprezentuj produkt lub usługę swojej firmy językiem korzyści
    • Jak mówić, aby przekonać publiczność do podjęcia decyzji – Zasada GoldenCircle
    • AIDA
  2. Jak wydobyć maksimum możliwości z głosu i osobowości prezentera – praca z głosem, oddechem i techniki relaksujące
    • Oddychanie przeponowe – ćwiczenia
    • Oddychanie górną częścią klatki piersiowej
    • Zbitki spółgłoskowe – ćwiczenia
    • Ćwiczenia z emisji głosu
    • Relaksacja połączona z oddechem relaksacyjnym
    • Jak dbać o głos – picie wody oraz elementy diety
  3. Prezentacje uczestników i sesja feedbackowa
    • Agenda sesji
    • Przygotowywanie i planowanie drugiej eksperckiej prezentacji przez Uczestników z pomocą trenera
    • Sesja prezentacji wraz z sesją feedbacku ( Feedback daje Uczestnik, grupa i trener)
    • Podsumowanie sesji: Co warto udoskonalić w prezentacji? Nad czym warto popracować u siebie jako prezentera?
  4. Sesja podsumowująca i kroki w planie wdrożeniowym Uczestników
    • Co motywują Cię do dalszego rozwoju kompetencji prezentera?
    • Jak zamierzasz dalej rozwijać swoje silne strony jako prezenter?
    • Co zamierzasz zrobić po treningu, aby wdrożyć narzędzia, techniki i metody pracy nad umiejętnością sztuki prezentacji
Please follow and like us:
Pin Share

Magdalena Nowakowska

Trener biznesu i biznes coach

Trener biznesu i certyfikowany coach – Business Coaching Diploma PwC (w trakcie akredytacji AAC w ICF), praktyk biznesu. Amerykanista i anglista z 8 letnim doświadczeniem jako metodyk i wykładowca w Nauczycielskim Kolegium Języków Obcych pod metodyczną opieką UW. Od 2001 roku certyfikowany kinezjolog metodą ‘One Brain’. Three in One Concepts, California. Tłumacz i pisarz. Pracuje w języku polskim i angielskim.
RSS
Follow by Email